آموزش گوگل ادوردز: نحوه ایجاد تبلیغات کلیکی گوگل

Back to آموزش سئو سایت
نحوه ایجاد تبلیغات کلیکی گوگل

آموزش گوگل ادوردز: نحوه ایجاد تبلیغات کلیکی گوگل

 

آموزش گوگل ادوردز: نحوه ایجاد تبلیغات کلیکی گوگل

گوگل اردوردز یکی از بهترین و ساده ترین روش تبلیغات سریع در گوگل میباشد که باعث افزایش میزان فروش و سود یک شرکت  میباشد.
در واقع ادوردز بهترین راه برای افزایش ROI شما میباشد. میپرسید ROI چیست؟

اصطلاحات گوگل ادوردز

Keyword (کلمه کلیدی): کلمه یا عبارتی است که کاربر با سرچ کردن آن در گوگل تبلیغ شما را خواهد دید. در واقع تبلیغات شما تنها برای کلمات کلیدی که انتخاب میکنید در گوگل نمایش داده میشود.
Click (کلیک): گوگل تعداد کلیک هایی که بر روی تبلیغ شما شده است را کنترل میکند و هزینه را بر حسب آن ها حساب میکند.
Impression : تعداد دفعاتی است که تبلیغ شما به کاربران نمایش داده شده است.
CTR (نرخ کلیک): اگر تعداد کلیک ها را بر تعداد impression ها تقسیم کنید نرخ کلیک به دست می آید. هر چه نرخ کلیک بالاتر باشد بهتر است و به این معنی است که تبلیغات شما موفقیت آمیز بوده است.
CPC (هزینه هر کلیک): روش محاسبه هزینه توسط گوگل که بر مبنای هر کلیک میباشد و این هزینه در نهایت ممکن است از میزان پیشنهادی شما برای هر کلیک حتی کمتر هم باشد چون همانطور که گفتیم گوگل فاکتورهای کیفیتی و همچنین مبلغ پیشنهادی رقبا را هم در نظر میگیرد. مثلاً اگر پیشنهاد همه رقیبانتان برای کلمه کلیدی مورد نظر شما کمتر از مبلغ پیشنهادی شما باشد گوگل به همان میزان هزینه تان را کم میکند.
Conversion rate (نرخ تبدیل): نرخ تبدیل کاربر به مشتری میباشد. تمام این کارها در نهایت باید منجر به خرید و تبدیل کاربر به مشتری شود.
Quality score (امتیاز کیفیت): گوگل با توجه به وضعیت سئو سایت شما و میزان ارتباطش با تبلیغی که میخواهید بدهید و همچنین با توجه به نوع عنوان و توضیحات تبلیغ به آن امتیاز میدهد که این امتیاز هم بر روی کمتر شدن هزینه تبلیغتان تأثیر زیادی دارد. هر چه این امتیاز بالاتر باشد هزینه هم پایین تر خواهد آمد.

آموزش گوگل ادوردز

توجه داشته باشید گوگل فقط به دنبال نمایش دادن تبلیغات با بالاترین رقم پیشنهادی نیست چون ممکن است که آن ها اصلاً تبلیغات خوبی نباشند در واقع هدف گوگل فقط کسب درآمد از این تبلیغات نیست بلکه فاکتور اصلی همچنان رضایت کاربر است.

Image result for google ads sign up

مرحله ۱: ثبت نام در گوگل ادوردز

ابتدا وارد حساب کاربری خود در سایت Google AdWords شوید و روی دکمه Start now کلیک کنید.
سپس ایمیل خود (ترجیحاً جی میل باشد) و همچنین آدرس سایتتان را وارد میکنید و به این ترتیب اکانت ادوردزتان ایجاد میشود. سپس گوگل از شما میخواهد که اولین کمپین ادوردز را ایجاد کنید.

مرحله ۲: محاسبه بودجهو هزینه

برای اطلاعا از میزان هزینه ای که باید پرداخت کنید و چه مقدار بودجه پرداخت کنید،  مثلاً فرض کنید شما خدمات طراحی سایت ارائه میکنید و هر پکیج طراحی سایت به ارزش ۹۰۰.۰۰۰ تومان میباشد و از این ۹۰۰.۰۰۰ تومان، شما به میزان ۵۰۰.۰۰۰ تومان بر روی هر پکیج سود میبرید. این ۵۰۰.۰۰۰ تومان در واقع سود شما از هر فروش میباشد.
در اینجا نرخ تبدیل شما درصد کسانی است که واقعاً پکیج را سفارش داده و میکنند. اگر از بین ۱۰۰۰ نفری که صفحه فروش را میبینند ۲۰ نفر خرید کنند آنگاه نرخ تبدیل ۱% خواهد بود.
مایلید چه مقدار از درآمد هر فروش را به گوگل بدهید؟
اگر سود شما از هر فروش مثلاً ۳۰۰.۰۰۰ تومان باشد پس دادن ۳۰% آن به گوگل به نظر منطقی می آید. حالا برای محاسبه حداکثر CPC تان باید از این فرمول استفاده کنید:
ماکسیمم CPC = سود شما x کمیسیون گوگل x نرخ تبدیل شما
در مثالی که زدیم ماکسیمم CPC برابر است با:
۲۸۰.۰۰۰x 0.3x 1% = 840
یعنی برای هر کلیک در تبلیغات ادوردز میتوانید ۸۴۰ تومان مصرف کنید و همان ۲۸۰.۰۰۰ تومان سود را به ازای هر فروش داشته باشید (با فرض اینکه نرخ تبدیل یکسان باقی بماند).
در تعیین ماکسیمم CPC و بودجه روزانه برای تبلیغات کلیکی گوگل یک تصور اشتباه وجود دارد: که هرچه تعداد کلیک ها بیشتر باشد بهتر است.
این درست نیست.
برای شروع تعداد کمی کلیک هم کافیست. در ابتدا اگر روزانه تنها تعداد ۲۰ کلیک هم داشته باشید خوب است.

Related image

مرحله ۳ : انتخاب و بررسی کلمه کلیدی

 برای بررسی کلمه کلیدی ابتدا  از Google keyword planner میتوانید استفاده کنید.خودتان را به جای مشتری بگذارید و از جانب مشتری فکر کنید. اگر مثلاً به دنبال خدمات طراحی سایت بودید چه چیزی را در گوگل سرچ میکردید؟
همان عبارتی که به ذهنتان میرسد را در keyword planner وارد کنید.

مرحله ۴: بررسی وضعیت رقابت کسب کار

ابتدا میبایست چک کردن رقبا و تبلیغات آن ها باعث میشود که بفهمید وضعیت رقابت و میزان کیفیت تبلیغات رقیبانتان چقدر است. همانطور که گفتیم گوگل به کیفیت هم اهمیت میدهد و امتیازی برای آن در نظر میگیرد بنابراین چک کردن رقبای موفق باعث میشود بدانید تبلیغتان در چه سطحی باید باشد تا به موفقیت برسد.

مرحله ۵: داشتن صفحه فرود مناسب لند پیچ

شما  هزینه پرداخت میکنید تا بیشتر دیده شوید . ولی اینکه این ترافیک ورودی تبدیل به مشتری شده و باعث افزایش نرخ تبدیلتان شود دست شماست.
اگر صفحه فرود یا landing page شما نامناسب باشد کاربر جذب آن نشده و از آن خارج میشود. به این ترتیب نرخ تبدیلتان پایین می آید و باعث از دست رفتن پولتان میشود.
پس قبل از شروع تبلیغات اطمینان حاصل کنید که صفحه فرودتان استاندارد بوده و باعث جذب کاربر میشود.
سعی کنید این ۴ نکته را در طراحی صفحه فرود رعایت کنید:
• طراحی سایت ساده: صفحه فرود را پر از انیمیشن و ویدئو و تصاویری نکنید که لود شدن آن ها طول میکشد.
• هدر و عنوان مشخص در صفحه: عنوان اولین چیزی است که کاربر میبیند و میخواند پس بهتر است عنوانی مناسب و جذاب انتخاب کنید.
• نوشتن به زبان ساده: مطلبی که در صفحه فرود قرار میدهید پیچیده نکنید سعی کنید متن آن قابل فهم و ساده باشد.
• استفاده از لیست ها، تصاویر و عناصر بصری: به یاد داشته باشید که بیش از حد نباشد چون همانطور که گفتیم سرعت لود صفحه را پایین می آورد.

مرحله ۶: ایجاد اولین کمپین

ابتدا میابیست  مشخص کنید لوکیشن و موقعیت جغرافیای تبلیغات در گوگل برای کدام سرچ از گوگل نمایش داده شود. اگر هدف کسب و کارتان فقط داخل ایران است، ایران را انتخاب کنید و از قسمت networks گزینه display network را غیرفعال کنید

مرحله ۷: نوشتن متن تبلیغ

نکاتی که باید در نوشتن متن تبلیغ رعایت کنید:
دقیق و مشخص بودن: تعداد کاراکترها برای نوشتن تبلیغ محدود است و نمیتوانید متنی طولانی برای تبلیغ خود قرار دهید پس بهتر است متن کوتاه و در عین حال هدفمند و دقیق باشد. سعی کنید به تفاوت ها و امتیازات خودتان نسبت به رقبا فکر کنید و به این مزایا در متن تبلیغ به نحوی اشاره کنید.
داشتن فراخوان عملیاتی: سعی کنید در متن خود یک فراخوان عملیاتی (call to action) قرار دهید جون اینکار باعث تعامل بیشتر کاربر و تعداد کلیک های بیشتر میشود. در واقع بهترین کار این است که از کاربر بخواهید کاری را انجام دهد. بدون یک فراخوان عملیاتی مشخص و مناسب ممکن است نرخ کلیک تبلیغتان پایین بیاید.
URL : عامل مهم دیگر URL نمایش داده شده در تبلیغ یا همان display URL میباشد، یعنی همان لینک سبز رنگی که در پایین عنوان تبلیغ قرار دارد.

Share this post

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of
Back to آموزش سئو سایت